
GGD site voor test- en prikafspraken ondervindt ernstige hinder door DDoS-aanvallen
Laatst bijgewerkt: zondag 22 aug 2021 om 12:42 uurNEDERLAND – Als gevolg van enkele DDoS-aanvallen is het voor burgers sinds gisteren herhaaldelijk niet mogelijk om met hun DigiD-gegevens in te loggen op GGD-websites. Ook vandaag leidde dit er tijdelijk toe dat verschillende websites onbereikbaar waren. De problemen leken opgelost maar rond 16.00 uur werd de GGD getroffen door een derde aanval. Gedurende een DDoS-aanval kunnen burgers problemen hebben om:
– testuitslagen te bekijken;
– afspraken te maken voor een coronatest of vaccinatie;
– eerder gemaakte afspraken in te zien.
Als alternatief voor het doorgeven van testuitslagen belt GGD GHOR Nederland mensen op, die online hun uitslag nog niet hebben kunnen inzien, om hun negatieve testuitslagen door te geven. In het kader van bron- en contactonderzoek worden mensen met een positieve testuitslag altijd geïnformeerd en krijgen zij ook adviezen over isolatie en het informeren van hun contacten.
Wanneer het online niet lukt om afspraken te maken kunnen mensen telefonisch contact opnemen. Als alternatief voor testafspraken kan men bellen met het landelijk nummer 0800-1202. Voor vaccinatieafspraken is het telefoonnummer 0800-7070 beschikbaar. Beide nummers zijn zeven dagen per week bereikbaar van 08.00 uur ’s ochtends tot 20.00 uur ’s avonds. Let op: burgers kunnen niet zelf bellen voor hun coronatestuitslag.
De DDoS-aanvallen hebben geen invloed op de werking van het Digitaal Corona Certificaat (DCC).
Reacties met de meeste stemmen
Actieve discussies
Recente reacties